WIROMETR WIR/TB1.0 |
|
|
Wirometr WIR/TB 1.0 jest urządzeniem umożliwiającym badanie zdolności oceniania prędkości wirujących tarcz. |
||
Proponowane przez nas urządzenie wykonane zostało w nowej (mikroprocesorowej) technologii, a w związku z tym jest dużo bardziej niezawodne niż spotykane jeszcze w wielu placówkach zajmujących się badaniem kierowców. |
Urządzenie umożliwia wykonywanie badania zdolności oceniania różnic prędkości wirujących tarcz. Podczas badania badanemu prezentowane są dwie tarcze: pierwsza wiruje ze stałą prędkością prędkość drugiej tarczy zmienia się. Badany ma za zadanie określić moment, w którym prędkości obu tarcz są takie same. |
|
Możliwość przykładowego prezentowania cyklu badania. Wirometr wyposażono w funkcję, która pozwala na zaprezentowanie badanemu jednego cyklu zmiany prędkości tarczy bez konieczności rejestracji wyniku. |
|
Możliwość wyboru prędkości obrotowej tarczy wzorcowej. Urządzenie umożliwia dokonywanie badania dla jednej z 3 prędkości wzorcowych: 200, 400 i 600 obrotów na minutę. |
|
Możliwość wyboru długości cyklu badania. Wirometr posiada funkcję umożliwiającą wybranie długości cyklu badania. Cykl badania należy rozumieć jako etap, w którym nastąpiło jedno zrównanie prędkości tarcz, bez względu na to czy tarcza przyspieszała czy zwalniała. Cykle realizowane są w urządzeniu naprzemiennie: rosnący, malejący, rosnący itd. |
|
Wyliczanie średniej odchyłek od wartości wzorcowej. Urządzenie wyposażono w funkcję umożliwiającą automatyczne wyliczenie i prezentacje średniej wartości z wszystkich zarejestrowanych odchyłek podczas badania. Po zakończeniu badania można też przeglądać wyniki dla każdego cyklu osobno. |
Wyposażenie aparatu w kilka nowych cech poprawiło jego funkcjonalność w stosunku do pierwowzorów. |
|
Zasada badania | |
Zadaniem osoby poddawanej badaniu jest wskazanie momentu zrównania prędkości dwóch wirujących tarcz. Badanie rozpoczyna się od rozpędzenia tarczy lewej do prędkości wzorcowej (200, 400 lub 600 obr./min). Gdy tarcza lewa osiąga prędkość wzorcową zaczyna się rozpędzanie tarczy prawej, która dochodzi do określonej prędkości obrotowej (stanowiącej 50% prędkości tarczy wzorcowej). W dalszej części badania następuje stopniowe dalsze zwiększanie prędkości obrotowej tarczy prawej aż do osiągnięcie prędkości stanowiącej 150% prędkości tarczy wzorcowej. Podczas tego etapu badany ma za zadanie nacisnąć przycisk, w momencie, kiedy jego zdaniem prędkości tarcz są równe. W dalszej części badania sytuacja powtarza się dla na przemian malejącej i rosnącej prędkości tarczy wzorcowej. |
|
|
|
Wymiary urządzenia: Panel sterujący: 22 cm 22 cm 8 cm Moduł wykonawczy: 60 cm 30 cm 13 cm |
|